Knižní útočiště elfího poutníka

Svět plný fantazie, příběhů a knih…

Vánoční řetězovka – část první Listopad 27, 2011

Filed under: Vánoční řetězovka — Ettelëa Dragons @ 11:42 am
Tags: ,

S prvním adventem začíná velká spousta projektů. Jedním z nich je i Vánoční řetězovka od Sue. A dnes tady máte první část otázek. Více informací najdete zde.

 

 

Co máš na Vánocích nejraději?

Tu vánoční atmosféru. Když všude voní perníčky, svařené víno a mandarinky 🙂 Když jdete večer ulicemi, všude je ticho a ve výlohách svítí vánoční světélka. Když večer ležíte v posteli a díváte se na stromeček, když pečete cukroví nebo se díváte na pohádky. Nejkrásnější je to těšení, ten vánoční klid. Vánoce jsou nádherný, magický čas. Miluju to kouzlo Vánoc, škoda jen, že to nevnímá více lidí. Mnoho lidí se dneska honí po obchoďácích, místo aby se na chvíli zastavili a uvědomili si, o co přicházejí…

 

Jaké zvyky máš v rodině?

Nějaké speciální Vánoční zvyky ani neudržujeme. Společně zdobíme každý rok stromeček a zpíváme u toho koledy. Taky udržujeme Mikuláše a sladkosti dostáváme za okno. Potom samozřejmě Štědrovečerní večeře, všichni si sedneme ke stolu a od té chvíle až do konce večeře nesmíme vstát. Máme hrachovou polévku a smaženou rybu s bramborovýcm salátem. Na začátu má vždycky taťka nějaký proslov, připijeme si a pak jíme. Po večeři se přesuneme do obýváku a čekáme až zazvoní zvoneček a jdeme si rozbalit dárky.

 

Do kdy jsi věřila na Ježíška?

Cože, Ježíšek neexistuje?! Ale ne, dělám si legraci. Já jsem na Ježíška jako malá hodně věřila a myslím, že docela dlouho. Byl jsem takové to dítě s velkou fantazií a vírou. Když mi potom došlo, že dárky nosí rodiče, byla jsem hodně zklamaná a asi dva roky jsem si Vánoce neužívala tak jako předtím. Ale pak mi došla jedna věc – Ježíšek je v našem srdci a vždycky pro mě bude existovat. Vím sice, že nepřiletí a neschová dárečky pod stromeček, ale je tady, on k Vánocům patří, takže by se dalo říct, že teď v něj věřím stále.

 

Jaké dárečky nejraději dostáváš?

Knížky. Opravdu, nepamatuju si nic, co by mě potěšilo více. Když vybalím nějakou tu knihu, vždcky si ji můžu prolistovat, přivonět si k ní, je to pro mě kouzlo a k Vánocům prostě patří. Nerada dostávám oblečení, to pro mě nic moc neznamená. Nebo mám taky ráda takové drobnosti, které potěší, protože byly darovány s láskou. To pak člověk z toho dárečku úplně cítí, tu lásku.

 

Jaký je tvůj nejoblíbenější dáreček z dětství?

Já ani nevím, mám celkem krátkou paměť. Ale hodně ráda jsem jako malá dostávala plyšová zvířátka, takže určitě nějaký ten plyšáček. Pamatuji si, že jsme s bráchou jednou dostali každý takovou plyšovou žábu, tu jsem pak s sebou všude tahala 🙂 A pak samozřejmě knihy. Jednou jsem dostala encyklopedii o pravěku, to jsem byla nadšená!

 

Tak, první část je za námi a musím se přiznat, při psaní odpovědí jsem se na chvíli i rozplakala. Protože Vánoce jsou pro mě silným zážitkem a dost je prožívám a když vzpomínám na ty minulé a představuju si, jaké to bude letos, jaká zase bude skvělá atmosféra, tak mi začne běhat mráz po zádech a jsem dojatá. Vánoce jsou krásné a advent je nádherný čas, tak si ho užívejte, zastavte na chvíli a uvědomte si, že Vánoce jsou hlavně časem klidu a lásky a ne shánění drahých dárků…

 

One Response to “Vánoční řetězovka – část první”

  1. Sue Says:

    ja som tiež mala problém sa nerozplakal ked som písala svoje odpovede 🙂 dakujem že si sa zapojila 🙂 vianoce aj pre mna znamenajú hlavne sviatky pokoja 🙂


Přidejte svůj komentář...

