Knižní útočiště elfího poutníka

Svět plný fantazie, příběhů a knih…

RC review: Temné vize #1 – Odhalení – L. J. Smith Říjen 31, 2011

Filed under: Přečteno... — Ettelëa Dragons @ 10:08 am

Název: Temné vize #1 – Odhalení

Autor: L. J. Smith

Překlad: Olga Zumrová

Série: Temné vize

Díl: 1.

Žánr: Nenáročná Detektivka s fantasy prvky pro dospívající 🙂

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2011

 

Příběh

Kaitlyn není tak úplně obyčejná.  Lidé se jí bojí a vyčleňují ji z kolektivu díky jejím zvláštním očím a jasnovideckým schopnostem a Kaitlyn je to samozřejmě líto, ráda by měla nějaké přátele. A její přání se jí nečekaně splní, když je pozvaná do Institutu pro „nadané“, kde se setká ještě s několika svými vrstevníky a čeká je testování jejich schopností. Náhle má Kait vše, co si kdy přála, přátele, lásku a navíc se učí, jak ovládat své schopnosti. Nebo jí to alespoň tvrdí, ale co když je všechno jinak? Co když je takový experiment nebezpečný?

 

Postavy

V příběhu se setkáme s pěti důležitými postavami – sympatickým Robem, milou Annou, nevýrazným Lewisem a tajemným Gabrielem, v jejichž čele stojí odvážná Kaitlyn. Každý z nich má nějakou zvláštní, výjimečnou schopnost a proto byli pozváni do Institutu, kde budou podrobeni testování.

Kait má jasnovidecké schopnosti, které děsí všechny v jejím okolí a nakonec vlastně i ji samotnou. Proto se rozhodla přijmout pozvání do Institutu, v naději, že se naučí své schopnosti ovládat. Kaitlyn je velmi odvážná, vlastně asi nejodvážnější a nejzvídavější z celé skupinky „nadaných“. Vyniká chytrostí a touhou všechno zjistit a řešit. To ona vždycky musí stát v čele a přesvědčovat ostatní, ale i ona má své chyby. Je docela sympatickou hrdinkou.

Mě z celé skupinky nejvíce zaujala postava Anny, indiánské dívky, jejíž schopnost spočívala v ovládání a přesvědčování zvířat. Takovou schopnost bych chtěla i já…

Ještě je třeba pozastavit se nad postavou Gabriela, tajemného mladíka, který má děsivou moc. On na mě působil jako jedno velké klišé a byl asi největším mínusem knihy. Klasický odtažitý a na první pohled nepřátelský trpitel, který je ale velmi pohledný… takových tady už byly stovky. Prostě jsem si ho moc neoblíbila a děsí mě představa Kait a Gabriel.

Zato o dost zajímavější byl pan Zetes, velký kápo celého experimentu. Ale víc o něm prozrazovat nebudu.

 

Hodnocení

Temné vize mě až neskutečně překvapily. Od knihy jsem prakticky nic neočekávala, ale opravdu mě překvapila hned po několika kapitolách a vtáhla mě do děje. Nečekala bych, že se mi od Smith bude něco tak líbit, jako toto. Má to zajímavý námět, zápletku, je to čtivé a poutavé. Styl psaní této spisovatelky mě např. u Upířích deníků vůbec neoslovil, ale tady to bylo jiné kafe. I když byl jazyk zase jednodušší, byl propracovanější než u Upířích deníků, příběh mě dokázal vtáhnout a udržovat v napětí a očekávání. Dokonce jsem narazila i na jeden docela šokující a nečekaný okamžik. Taky mě překvapilo, jak málo toho „skutečného“ nadpřirozena se v knize vyskytuje, čekala jsem samé čaroděje a podobně.

Ale našlo se i pár věcí, které mi tak úplně neseděly. Sem tam jsem narazila na nějaké ty nelogičnosti, vlastně celý Institut mi přišel tak nějak nedořešený. A taky mi vadila podobnost s Upířími deníky a to v tom ohledu, že i zde najdeme dva naprosto odlišné hrdiny – na jedné straně hodný Rob, na straně druhé zlý Gabriel. Až moc mi to připomínalo Stefana a Damona…

Ale protože se mi kniha opravdu líbila, dala jsem ji na goodreads.com 4 hvězdičky, protože si to podle mě zaslouží a stojí za přečtení.

 

7,5/10

 

_____________________________________________________________________________________

Za recenzní výtisk tímto děkuji nakladatelství FRAGMENT.

Tuto knihu si můžete objednat přímo zde.

 

10 Responses to “RC review: Temné vize #1 – Odhalení – L. J. Smith”

  1. Lúthien Says:

    Upřímně řečeno, už mě moc nebaví, že tolik knížek je na jedno téma – někdo s nadpřirozenými schopnostmi, který hledá sám sebe…Moc mě to neláká. A navíc mám toho do školy až nad hlavu, tak moc nestíhám číst 😦
    Je to moc hezky napsaná recenze!

    • Je to pravda, opravdu toho je už trochu moc, ale tahle kniha je zajímavá hlavně v tom, že tam vlastně nejde tak úplně o nadpřirozeno (hlavní hrdinka není čarodějka, jak může vyplývat z anotace), ale o vyjímečné psychické dovednosti… Jinak je to ale dost podobné mnoha jiným knihám…
      A děkuji moc za pochvalu, toho si vážím 🙂

  2. […] Temné vize #1 – Odhalení – L. J. Smith 1. Dokázala vás kniha něčím vyděsit? Myslím, že ani […]

  3. […] Soutěžit se bude o jednu knihu a to Temné vize od L. J. Smith! Tuto knihu můžu jen doporučit, naprosto se liší od všeho, co kdy Smith napsala a je opravdu dobrá. Mou recnze si můžete přečíst zde. […]

  4. Svět knih Says:

    Pěkná recenze 🙂 Kniha je podle mě skvělá a když si psala, že je dost čtivá tak to je další důvod pro to si ji pořídit.

  5. Alexandra Says:

    Dosť dobrá recenzia, celkom pekná obálka, téma (ako už bolo spomenuté) dosť populárna ale Ettelëa Dragons keď ju odporúčaš…asi sa do nej pustím…:)

  6. Paži Says:

    Na tuhle knížku už mám zálusk delší dobu :D. Dle tvé recenze se mi líbí ještě víc, doufám, že bude brzo příležitost si ji přečíst.

  7. Sammy Says:

    Pokud tuhle knihu vyhraju v tvé soutěži tak si jí přečtu až mi přijde 😀 Pokud ne tak si ji objednám neurčito kdy jelikož momentálně mi došly peníze. Jinak doufám že mě ta kniha překvapí jelikož má krásnou obálku 😉

  8. Hanulla Says:

    Knížka mě docela zaujala, mám v plánu si ji přečíst, ale zatím jsem se k tomu nedostala. OD Smith jsem jsem už četla Tajný kruh, Upíří deníky i Stefanovy deníky takže tuhle knížku mám jako další na seznamu. 🙂

  9. Ketty Says:

    Po téhle knížce už dlouho pokukuju, ale ještě jsem se k ní nedostala. Námětově se mi líbí, jen se bojím jak se vypořádá s postavami, třeba v Upířích denících mi přišli takové nijaké, zlý bratr, hodný bratr, ta je zas mrcha atd, takže doufám že v tomhle budou Temné vize jiné. Jinak pěkná recenze, četla se jedna báseň :).


Přidejte svůj komentář...

