RC review: Lovkyně snů #1 – Procitnutí – Lisa McMann Říjen 30, 2011

Název: Lovkyně snů #1 – Procitnutí

Autor: Lisa McMann

Překlad: Čeněk Matocha

Série: Lovkyně snů

Žánr: Fantasy

Propadat se do cizích snů…

Janie je v podstatě docela obyčejná sedmnáctiletá dívka, až na to, že se propadá do cizích snů a nedokáže to nijak kontrolovat. Je to pro ni utrpení a prokletí, se kterým se však musela naučit žít a vyrovnat. Ale najednou se něco změní, už není jen tichým pozorovatelem ale účastníkem snu… Je tady něco, co musí být odhaleno…

Lovkyně snů

Janie je sedmnáct a snaží se žít jako kterákoli dívka jejího věku, ale nemá to úplně jednoduché. Patří ke skupině chudších lidí ve městě, její matka se o ni prakticky nestará, musí tvrdě pracovat, aby si vydělala peníze na vysokou, a k tomu všemu se nekontrolovaně propadá do snů cizích lidí. Možná vám to připadá skvělé, ale rozhodně to takové není. Janie totiž prožívá všechny sny lidí, kteří usnou v jejím blízkém okolí a ne vždy jsou to sny krásné. Zažívá děsivé noční můry, nepříjemné a často i trapné chvíle. Ale je silná, ne každý člověk zvládne takový psychický nápor, ale ona to s námahou zvládá, ale rozhodně potřebuje pomoc. Zvlášť, když se do jejího život připlete záhadný Cabel a začne mezi nimi vznikat jakýsi zvláštní vztah a člověk často neví co si o něm i o samotném Cabelovi vlastně má myslet.

Lovkyně snů je hodně zajímavou knihou, jak svým námětem, tak formou, připomínající deníkové zápisky, které zabírají docela velké časové období. Autorka zvolila zvláštní styl psaní a používá velké množství krátkých vět, bez delších souvětí a popisů. Díky tomu je kniha poměrně jednoduchá bez složitého děje a rychle a lehce se čte. Bezesporu je originální a dost se liší od ostatních YA knih. Avšak ne všem tento styl může vyhovovat, což se stalo u mě. Kniha se mi líbila, zvlášť její originální námět a nápad se sny, ale já jsem si prostě nedokázala na její styl zvyknout. Bude to nejspíše tím, že jsem velkou fanynkou epických fantasy, kde se velmi často vyskytují dlouhé popisy, složité zápletky, velké množství postav, takže by se dalo říct, že na mě byla Lovkyně snů až příliš jednoduchá. Ale řekla bych, že je to příjemná oddechová kniha, kterou zvládnete přečíst za jedno odpoledne a s chutí si přečtete i další díly, ale jinak ve vás příliš mnoho nezanechají. Nicméně stojí za to si tuto tenkou knížku přečíst, třeba jen pro její originální námět a odlišný styl.

6,5/10

______________________________________________________________________________________

Za recenzní výtisk této zajímavé knihy bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment.