RC review: Máš proč věřit – Jessica Inclán Říjen 11, 2011

Autor: Jessica Inclán

Díl: 2.

Nakladatelství: Metafora

Překlad: Edita Drozdová

Příběh magické vášně, Croyants des Trois , tajemní ochránci, podruhé v boji za dobro… a lásku.

Děj druhého dílu trilogie od Jessicy Inclán nás zavede do doby, před dílem prvním. Hlavními hrdiny jsou Sarielův bratr Rufus a čarodějka Fabia.

Ocitáme se v době, která těsně předchází událostem  prvního dílu. Rufus se pokouší zachránit svého bratra, kterého zradila jeho milovaná – čarodějka Kallisto a přidala se na stranu nepřítele – čaroděje Quaina. Je však příliš silná a Rufus při střetu s ní přichází o paměť. Stává se z něj jen prázdná skořápka bez ducha. Náhodou se ale dostává na ulici poblíž Fabiina bytu, kde jej mladá čarodějka také najde. Sice ho nezná, ale přesto se rozhodne ho u sebe ubytovat a pomoci mu vzpomenout si, kým vlastně je. Postupně se Rufus vzpamatovává a společně odhalují skutečnost, že on je stejně jako Fabia také čarodějem…

Sice i zde se setkáme se Sariusem, hlavním hrdinou předchozí knihy, ale nyní má jen malou roli, štafetu totiž přebírá jeho bratr Rufus. Rufus byl ve skutečnosti poměrně obyčejnou postavou, o to víc mi však byl sympatický, protože vlastně nebyl žádným nepřemožitelným hrdinou nebo super-extra-sexy chlapem. Rufus je zkrátka dobrosrdečný, milý mladý muž, který navíc dobře vypadá a je přitažlivý.

Samozřejmě nesmí chybět ani hrdina opačného pohlaví, tedy hrdinka. Fabia Fairová je také čarodějka, která se snaží bojovat proti Quainovi a jeho přívržencům. Má velmi dobré srdce a od přírody musí všem v nouzi pomáhat. Pracuje také jako dobrovolnice na jedné klinice, která se snaží pomáhat lidem v tísni, takže, když se na chodníku před jejím bytem náhle objeví Rufus, úplně neznámý muž, dlouho neváhá a pomůže mu.

Fabia má velmi úzký vztah se svým bratrem – dvojčetem, se kterým sdílí všechny své myšlenky a pocity, což ale může být docela problém, když se šíleně zamilujete do krásného muže a chcete si všechno užít v soukromí, bez toho, aby někdo sledoval vaše pocity…

Ještě bych chtěla zmínit jednu postavu a to Adalberta. Tento starý muž je také čarodějem, mimochodem velmi významným čarodějem. Opět jsem si nemohla pomoct a některé postavy jsem srovnávala s postavami z Harryho Pottera, protože mi zkrátka přišly podobné. Stejně tak to bylo právě i s Adalbertem, který mi velmi připomínal Brumbála.

A například Kallisto, čarodějku, která se přidala k té „špatné“ straně, jsem srovnávala s Belatrix…

„Máš proč věřit“ je především romantickým příběhem a co by to bylo za romantiku bez lásky? Rufus a Fabia se do sebe samozřejmě zamilují, ale nebudou to mít tak jednoduché, protože v cestě ke štěstí jim stojí Quain a jeho oddaná šílená společnice, Sarielova bejvalka. A nejen to, budou se muset vypořádat i s několika dalšími problémy a mnohdy to s nimi vypadá bledě. Co myslíte, zvládnou to?

„Máš proč věřit“ nemá příliš složitou zápletku, příběh je docela jednoduchý, což z knihy dělá ideální odpočinkové čtivo. Postavy jsou sympatické, nejsou přehnané, a i když jsou vlastně čaroději, působí reálně. Jessica Inlán i z obyčejného, nijak zvlášť originálního příběhu dokáže vytvořit zábavnou, příjemnou knihu, kterou si s chutí přečtou všechny romantické dušičky.

Knihy od Jessicy Inclán jsem si oblíbila a to hlavně proto, že jsou příjemným odpočinkem a relaxací, při níž člověk nemusí vynakládat velké úsilí, aby pochopil příběh. Kniha je napsána opravdu dobře, je čtivá, chvilkami napínavá, najde se tady hodně romantických okamžiků, ale i okamžiků, kdy se člověk bude bát, co se s jeho oblíbenými postavami stane. Nechybí boj dobra se zlem a nějaké to kouzleníčko. Hlavní postavy mi byly hodně sympatické, i když jsem se s nimi nějak moc nesžila, byla jsem spíše pozorovatelem a s napětím jsem očekávala, jak to s nimi celé dopadne. Ano, opět tady bylo, na mě až moc romantických chvilek, na to prostě nejsem, ale to je jen otázkou vkusu. Líbí se mi právě ta kombinace magie, nadpřirozena, fantasy a romantiky, díky čemuž je to snesitelné. Celkově – velmi pěkný, příjemný příběh, který se mi líbil o něco víc než předchozí díl.

7,5/10

_________________________________________________________________________________________

Za poskytnutí recenzního výtisku bych tímto chtěla poděkovat nakladatelství Metafora.

Obrázky: VampireSchulz , ~Green-Lemonade.

5 Responses to “RC review: Máš proč věřit – Jessica Inclán”

1. […] Máš proč věřit – Jessica Inclán (RC review) […]

2. Verush Says:

Mě se tento díl líbil ještě o něco více, než předchozí. 🙂

3. Le fille Ash Says:

Tak tuto knihu vůbec neznám… slyším o ní poprvé, ale vypadá vcelku zajímavě! 🙂

4. Lady McFly Says:

Já četla první díl a jsem z něho docela zmatená. Abych řekla pravdu, moc mě tahle série nezaujala. Vážně jsem se ztrácela v těch různých názvech. Mým velkým oblíbencem byl ovšem Sariel, kterého prostě žeru! 😀 (Teď jsem si vlastně něco uvědomila … Vidím, že už máš přečtený Erebos, tak jistě nebudu spoilerovat, když sem napíšu jeden svůj postřeh. – To jest, že Nick se v E. taky jmenoval Sariel, zajímavé :).

5. Sisi Says:

ahoj 🙂 asi bys tohle neměla v e booku ? 🙂 jesltli ano tak poslala by smi ji na email děkuji kdyžtak třetí díl 😀 chci to začit číst 😀 ale nechce se mi do toho když nemám další díly 😀 tak se jen ptám díky za odpověd 🙂