Hunger games: Vražedná pomsta – Suzanne Collins (recenze) Říjen 8, 2011

Filed under: Přečteno... — Ettelëa Dragons @ 8:35 pm

Název: Vražedná pomsta

Autor: Suzanne Collins

Série: Hunger games

Díl: 2.

Další díl napínavé série Hunger Games!

Hladové hry už sice skončily, Katniss se vrátila domů ke své rodině, ale přesto nemůže žít v klidu. Spolu s Peetou je totiž čeká Turné vítězů – cesta do všech krajů, kterou zakončí v Kapitolu. Takováto cesta je rozhodně nepříjemná, musí se předvádět v krajích, jejichž soutěžící museli oba zabít, aby se stali vítězi. Ale něco se děje… Katniss však netuší co. V jednotlivých krajích vládnou nepokoje… lid se bouří… A k tomu všemu se připravují sedmdesáté páté Hladové hryčtvrtohory, což znamená, že budou neobyčejné a něčím zvláštní. Jenomže to, co si tvůrci her pro tento ročník vymysleli, nikdo nečekal, jak šokující a kruté! Zvládne to všechno Katniss? A koho si vybere Peetu nebo Hurikána?

Opět se setkáváme s Katniss, která se konečně vrací domů, ale rozhodně není všem problémům konec. Naopak. Spustila totiž obrovskou lavinu, kterou už není možné zastavit. Jenomže ona si to ani neuvědomuje. To mi na postavě Katniss v tomto díle vadilo nejvíce, to, že jí strašně moc věcí ušlo, že si nedokázala dát dvě a dvě dohromady. Stále se snaží chránit své nejbližší, ale je to čím dál těžší, kvůli blížící se vzpouře, které se Kapitol obává a zpřísňuje pravidla. Jedině ona je schopna této vzpouře zabránit, ale dokáže to?

Zpočátku jsem nevěděla, co od knihy čekat, první díl byl nabitý akcí a napětím, ale netušila jsem, jak na tom bude Vražedná pomsta. A bylo to opravdu šokující zjištění! Začátek je sice malinko nudný, ale později se tempo rozbíhá opravdu neskutečně a navíc tady na čtenáře čeká hned několik naprosto šokujících okamžiků. Na začátku příběhu dostal větší prostor Hurikán, za což jsem byla ráda, protože je mi tato postava sympatická, i když není tak zajímavá, jako třeba postava Peety. Později je však na prvním místě opět Peeta. On je pro mě pořád takovou nevyzpytatelnou postavou, i když jedno je jisté – miluje Katniss. Větší prostor taky dostává Haymitch, ukazuje se, že je něčím víc, než jen opilcem a odhaluje se jeho minulost. Ale jaké cíle vlastně sleduje a na čí straně stojí? Také se dozvídáme více o životě nejen ve Dvanáctém kraji. Líbilo se mi, že i když byly kraje odlišné, měly něco, co je spojovalo – touhu bojovat. Že stačila malá jiskřička, aby se rozhořel oheň a dodal odvahu lidem v jednotlivých krajích. Myšlenku celého příběhu jsem si jednoduše zamilovala. Právě ona je tím důvodem, proč jsou Hunger games tak oblíbené.

Vražedná pomsta se mi líbila ještě více než Aréna smrti. Celkově byla napínavější a ještě krutější. Během čtení mi občas naskakovala husí kůže, všechno totiž působí tak opravdově! Hunger games je úžasně propracovaný příběh, se skvělou myšlenkou a ano, budu to opakovat pořád a pořád, protože tahle série mě jednoduše uchvátila. Má všechno, co je pro knihu důležité. Je čtivá, strhující, napínavá. Najdete v ní boj, lásku, lidství i krutost. Rozhodně doporučuji přečíst, neodložíte ji, dokud nedočtete poslední stránku.

10/10

___________________________________________________________________________________

One Response to “Hunger games: Vražedná pomsta – Suzanne Collins (recenze)”