RC review: Úžasný deník – Tom Gates – Liz Pichon Říjen 4, 2011

Filed under: Přečteno... — Ettelëa Dragons @ 8:11 pm

Název: Úžasný deník – Tom Gates

Autor: Liz Pichon

Série: Tom Gates

Překlad: Zdík Dušek

Tom Gates navštěvuje pátou třídu a je to typický malý rošťák. A toto je jeho deník, do kterého píše všechny své zážitky a že jich je!

Tomův život je velice pestrý a plný zážitků.  Nejen, že rád provokuje svou starší sestru Delii, což je mimochodem jeden z jeho největších koníčků, ale taky si rád kreslí a to všude. Především ve škole. Taky si spolu se svým kamarádem Derekem založili skupinu Zombijský Rafani a jednou by chtěli být tak dobří, jako jejich oblíbená skupina 3 Týpci. Řekněme, že učení Toma moc nebere a jeho největší zábavou je dělat nejrůznější rošťárny, provokovat Delii nebo Marcuse Meldrewa, což je podle jeho slov úplný idiot. Zato se mu ale hrozně líbí Amy Porterová, strašně super milá holka, kterou se snaží všemožně ohromit. A k tomu všemu se chystá koncert jeho oblíbené skupiny 3 Týpci a on udělá všechno proto, aby se na něj dostal…

Zpracování této knihy je úžasné. Skutečně je udělaná jako deník se spoustou kresbiček, vtipných poznámek apod. Navíc písmo nemá jednu podobu a velikost ale často se mění a tím je kniha ještě zajímavější. Všechny Tomovy zážitky a lumpárny jsou popsány tak opravdově, jako by je skutečně psal desetiletý kluk. Úžasný deník Toma Gatese se opravdu skvěle, lehce čte, díky rozdílným písmům, spoustě malůvek a hlavně vtipu, kterého je kniha plná. Myslím, že autorka ví přesně, jak se kluk v těchto letech chová a že se jí to velice dobře podařilo zachytit. Příběh Toma tak může zaujmout především kluky okolo devíti či desíti let, kteří ani normálně nečtou, protože tak budou mít příležitost sžít se s hlavním hrdinou. Věřte tomu, mám totiž mladšího bratra, je mu deset let a tuto knihu přelouskal s úsměvem za pár hodin.

Deník Toma Gatese se mi velmi líbil a to hlavně díky vtipu, s jakým je psán, celkové zpracování knihy je úžasné, ideální pro děti, kteří obvykle příliš nečtou. Nad stránkami jsem se často upřímně zasmála, protože podobnost Toma s mým bratrem byla až neskutečná, což dokazuje to, že si knihu klidně můžou přečíst i starší či dokonce dospělí čtenáři. Takže, doporučuji rodičům a pokud máte doma taky takového malého rošťáka, toto je pro něj ideální kniha, kterou zaručeně a s chutí přečte.

Nemůžu jinak než dát 10/10

____________________________________________________________

Za poskytnutí recenzního výtisku knihy děkuji nakladatelství FRAGMENT.

3 Responses to “RC review: Úžasný deník – Tom Gates – Liz Pichon”

1. Melori Says:

Tak je to trochu obšlehnutý Deník malého poseroutky, ale je pravda, že je fajn mít něco, co si přečtou právě i nečtenáři, tenhle styl je evidentně baví, podobný je taky Velkej frajer Nate, ale jak říkám Poseroutka byl první, takže ten pro mě hraje prim, je vtipný, svižný a sarkastický a i dospělák se u toho pobaví, navíc komiksové bubliny, velká písmena, už se těším, že mému synovci bude konečně osm a já ho budu moct takovými knihami zásobovat 🙂 chudák malý, ani neví, co se na něj v podobě tety knihomolky řítí (no už může mít drobnou představu z pohádkových knih a prvního čtení, kterými ho zásobuji v zásadě od narození, nemá úniku :))

• Ano, Poseroutka je taky skvělý, máme ho doma, můj mladší bratr ho miluje 🙂 Tohle je prakticky něco podobného… Chudák? Neee! Má štěstí 😀 Čtení je úžasná věc a je skvělé, když k tomu rodina dítě vede!

2. […] Úžasný deník Tom Gates – Liz Pichon (RC review) […]