Andělé #1 – Pád – Lauren Kate (recenze) Říjen 2, 2011

Filed under: Přečteno... — Ettelëa Dragons @ 10:00 pm

Název: Pád

Autor: Lauren Kate

Série: Andělé

Nakladatelství: Knižní klub

Překlad: Jana Jašová

Lucinda Priecová se za podivných okolností dostává do internátní školy Meče a kříže, což je ve skutečnosti polepšovna. Rozhodně pro ni přechod na takovou školu nebude jednoduchý, poté, co navštěvovala prestižní školu, ale to ve skutečnosti ještě netuší, co všechno na ni čeká. Podivné budovy obehnané ostnatým drátem, zamřížovaná okna, zákaz kontaktu s vnějším světem a podivní, nebezpečně vypadající lidé. Rozhodně to nebude lehké. Avšak jedna věc Luce okamžitě upoutá a to Daniel Grigori, tajmený, zvláštní kluk, který se nechová vůbec přátelsky. Přesto ji na něm něco silně přitahuje a ona si nemůže pomoct, snaží se o něm zjistit něco víc, protože se nemůže zbavit dojmu, že ho odkudsi zná. Mezitím se ale objevuje další chlapec, okouzlující Cam, který dělá všechno proto, aby Luce upoutal, a docela se mu to daří. Ale Daniel je tady stále a je čím dál záhadnější… Co se za tím vším skrývá?

Lucindě Priecové je sedmnáct let a většinu života prožila vcelku klidně. Navštěvovala prestižní internátní školu, tedy až do doby, kdy se stala svědkem podivného úmrtí svého přítele a ani ona sama nedokázala vysvětlit, co se vlastně tehdy stalo. A tak končí v podivné internátní škole Meče a kříže, mezi ještě podivnějšími lidmi, bez možnosti vidět své blízké či dokonce používat mobilní telefon. Ale vyrovnává se s tím až podivně dobře. A možná je to díky TĚM dvěma. No jistě, na scéně se objevují dva kluci, přitažlivý, atraktivní Cam a tajemný, nepřátelský Daniel. A Luce propadá depresi – koho si mám vybrat? Jak přinutit toho Daniela, aby si mě sakra všiml? Nebo se mám na Daniela vykašlat a vyrazit si s tím nááádherným, zelenookým Camem?  Více se o Lucindině charakteru nedozvídáme, jen to, že je vcelku přizpůsobivá, má nějaký problém a není schopna si vybrat. Toˇvše.

A pak je tady samozřejmě Daniel Grigori, ten záhadný a nádherný Daniel, který se ale chová příšerně. Ale proč? Myslím, že je to tak průhledné a čitelné, že to klidně můžu prozradit. Je představitelem typického mučedníka, typu Cullen či Stefík Salvatore. Všemožně se totiž snaží ochránit svou milou a samozřejmě není obyčejným člověkem…

Asi nejzajímavější postavou byla ztřeštěná Arriane, protože nebyla tak čitelná, jako ostatní postavy a byla zajímavým zpestřením celého příběhu.

A pro mě nejpříjemnější a nejoblíbenější postavou je Penn. Příjemná, kamarádská, dobrosrdečná dívka. Snad jediná normální postava v knize.

Málem bych zapomněla zmínit toho druhého chlapce, který uchvátil hlavní hrdinku. Ano, řeč je o Camovi, který je tak atraktivní, že to až pěkné není a to by v tom byl čert, aby byl obyčejným člověkem. I když se to možná nezdá, je to právě on, kdo představuje hlavního „bad boye“ příběhu.

Pád, první díl série Andělé rozhodně upoutá nádhernou obálkou, která slibuje zajímavý, snad temný příběh. Celkový nápad je rozhodně zajímavý – prokletí lásky trvající už spousty let – ale nápad není všechno, důležité je taky to, jak si spisovatel (v tomto případě spisovatelka) se svým nápadem poradí a jak z něj vytvoří příběh, který zaujme. Kniha začíná velmi slibně zajímavým prologem s nádechem tajemna, ale od první kapitoly tajemno končí a začíná klišé. Na scénu přichází sedmnáctiletá Luce, která je mimochodem docela nezajímavou postavou a musí se vyrovnat s hrozným dilema – „Co mám dělat, aby si mě ten kluk všiml? Ale mezitím si vyjdu s tím hezounkem, jsem divná?“ Tak asi tak. Celý příběh je pak jen o tom, jak se snaží Daniela zaujmout a jak dělá všechno proto, aby o něm zjistila víc. Mezitím se vyrovnává se smrtí svého přítele, což jsem jí ale vůbec nevěřila, protože to nepůsobilo ani trochu opravdově a sem tam se nad ní mihnou jakési podivné stíny.

Lauren Kate ještě něco chybí k tomu, aby se stala spisovatelkou. Je to schopnost zaujmout a udržet čtenáře v napětí. A je to škoda, protože nápad byl zajímavý a poměrně originální, ale jako celek to působilo jako velké klišé.

Na Pád jsem se upřímně těšila, obálka je vskutku nádherná a i anotace dokáže zaujmout. A prolog mě nadchnul. Tím mé nadšení ovšem skončilo. Měla jsem pocit, že kniha postrádá jakýkoli děj, po většinou se tam prakticky nic nedělo a všechno se točilo jen kolem touhy Luce po Danielovi. Postupně odkrývá své i Danielovo tajemství, což by mohlo být docela zajímavé, kdyby to nebylo napsáno tak nudně a nezajímavě. Škoda. Všechno mi přišlo přitažené za vlasy, i fantasy má své meze a musí dávat smysl, tady byly některé věci až moc nesmyslné a nepochopitelné. Všechno by mohlo být daleko zajímavější, ale takhle to byl příběh jako každý jiný – typická zápletka, ploché, nezajímavé, čitelné postavy, chyběla mi čtivost, napětí, očekávání. Ano, byly tam i světlé chvilky, některé postavy se mi i líbily, některé nebyly tak odhadnutelné. A obálka je opravdu krásná. Pád mě ale docela zklamal, asi to prostě není typ knihy, která by mě zaujala, ostatní ale zaujmout může. I přesto si druhý díl  koupím, protože mě zajímá, jestli bude lepší než předchozí. Doufám, že ano.

5,5/10

2 Responses to “Andělé #1 – Pád – Lauren Kate (recenze)”

1. No samozřejmě, každému sedí něco jiného a já jsem přímo vysazená na anděly a tajemno 😛 Nebyla nejlepší, ale pro mě dokonalá 😛